Sunday, May 5, 2013

اوردوز خبری در یکشنبه خاص فوتبال ایران

یکشنبه پانزدهم اردی بهشت ماه نود و دو یک روز خاص در فوتبال ایران بود که شاید هرگز مانندش در تاریخ فوتبال کشورمان تکرار نشود. روزی که در آن دو قهرمان دو جام معتبر کشور مشخص شدند و به طبع آن دو جام تقسیم شد و البته روزی که دو ستاره بدون تردید دو دهه ی فوتبال ایران مهدی مهدوی کیا و علی کریمی هم از فوتبال خداحافظی کردند. اتفاقاتی که هر کدامشان به تنهایی در عالم رسانه ای خود یک بمب بزرگ خبری خواهد بود و باید بگوییم وقوع این همه رویداد با هم را شاید نشود با هم هضمش کرد و به نوعی جامعه رسانه ای ایران شاهد یک اوردوز خبری شد.


این از نوادر تاریخ فوتبال ما بود که در یک روز هم قهرمان جام حذفی مشخص شود و هم لیگ برتر و البته نکته جالب این بود که تیم سپاهان در هر دو طرف دعوا نقش پررنگی داشت. چرا که از یک سو خودش یک پای فینال جام حذفی بود و از سوی دیگر در میدان مبارزه استقلال-فولاد هم اگر نتیجه ای غیر از برد آبی پوشان حاصل میشد بازهم این سپاهان بود که می توانست امیدوار باشد که شاید در هفته پایانی رقابت را از استقلال ببرد. نتیجه ای که البته در پایان حاصل شد یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی برای سپاهان بود و از این رو باید اصفهانی ها را برنده اصلی روز یکشنبه خاص فوتبال ایران بدانیم.


و این همه داستان نبود، چرا که در این روز دو فوق ستاره  تکرار نشدنی فوتبال ما هم در شرایطی که در دسته تیم شکست خورده حاضر بودند برای همیشه دنیای مستطیل سبز را ترک کردند، هر چند که جامعه فوتبالی ما از این خداحافظی های با بازگشت زیاد در حافظه دارد اما حداقلش این است که این امر درباره یکی از این دو مصداق نخواهد داشت. عصر یکشنبه دو لژیونر سالهای نه چندان دور فوتبال ما در اروپا و دو کاپیتان تیم ملی و پرسپولیس همزمان از فوتبال کنار کشیدند و البته بدون تشریفاتی که شایسته شان باشد.


به هر روی باید این یکشنبه بهاری فوتبال را در حافظه ها به عنوان روزی که شاید هرگز تکرار نشود به خاطر بسپاریم. روزی که برای بمب ترکاندن احتیاجی به حاج فتح الله نداشتیم.



اوردوز خبری در یکشنبه خاص فوتبال ایران

No comments:

Post a Comment