Tuesday, May 7, 2013

جعفري: از 4 مربي ليگ برتري برنامه گرفته‌ايم

محمد حسین جعفری درباره آخرین وضعیت تونی اولیویرا، سرمربی سابق این تیم گفت: آخرین جلسه‌مان را با تونی دیشب (دوشنبه) برگزار کردیم و در نهایت به توافق رسیدیم که تا پایان ماه میلادی جاری باقی مانده مطالبات او را پرداخت کنیم.


به گزارش ایسنا ، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی با اعلام این خبر که باقی مانده مطالبات اولیویرا و همکارانش حدود ۱۳۰ هزار دلار است، افزود: با اولیویرا در جلسه دیشب درباره اتفاقات روی داده در ۱۱ ماه گذشته صحبت کردیم و انتقادهایی که از هم داشتیم مطرح کردیم. تونی معتقد بود که فوتبال حرفه‌ای است و هر آمدنی، رفتنی دارد اما همچنان اعتقاد داشت که در ناکامی تیم قصوری نکرده است. من هم به او گفتم که جلسات زیادی در طول فصل با هم داشتیم و در نهایت به این نتیجه‌ رسیدیم که رفتن او از تراکتورسازی به سود تیم است.


وی در ادامه گفت: پس از توافق با اولیویرا با خوبی و خوشی از هم جدا شدیم و با اهدای تابلوی فرشی به او ساعت ۸ صبح امروز (سه شنبه) تونی را راهی پرتغال کردیم.


جعفری ادامه داد: اگر تونی در تیم می‌ماند و ما دو بازی آخر فصل را از دست می دادیم به ضرر او تمام می‌شد، ولی حالا با رفتن او و شوکی که به تیم وارد شد روند باخت‌های ما به پیروزی تبدیل شد. ضمن این که با رفتن اولیویرا از تیم و در صورتی که تیم نتیجه‌ نمی‌گرفت مسئولیت ناکامی به گردن باشگاه بود‌، ولی ما این ریسک را پذیرفتیم.


وی درباره برنامه‌ریزی باشگاهش برای فصل آینده نیز گفت: اگر بتوانیم اعضای هیات مدیره را جمع کنیم، آخر این هفته‌ در غیر این صورت اوایل هفته‌ آینده جلسه‌ای را تشکیل می‌دهیم تا به طور جدی درباره مربی فصل آینده بحث کنیم.


جعفری درباره گزینه‌های مورد نظر تراکتورسازی هم گفت: از یک ماه و نیم گذشته چهار مربی مورد نظر ما بودند که از آنها برنامه خواستیم و با هر کدام که اشتراک بیشتری داشته باشیم به تراکتورسازی می‌آید. هر چهار مربی در این فصل در لیگ برتر حضور داشتند و هر چند نامی از آنها نمی‌برم، ولی می‌توان نامشان را حدس زد.


تراکتورسازی با توجه به قهرمانی سپاهان در جام حذفی به طور مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده صعود کرد. جعفری در این رابطه به ایسنا گفت: امسال تیم را طوری بستیم که شانس قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر را داشته باشیم. مخصوصا در جام حذفی که شرایط ریسکی است، ولی در دومین بازی به داماش باختیم. کارکردمان در لیگ برتر نشان داده که می‌توانیم قهرمان شویم ولی وقتی به استقلال و سپاهان باختیم امیدمان را از دست دادیم. با این حال همچنان حفظ سهمیه آسیایی توجه ما را به خود جلب کرده است.


جعفری ادامه داد: در لیگ برتر فقط یک تیم جام قهرمانی را می‌گیرد و اگر ترازوی عدالت را مدنظر قرار بدهیم، نتیجه‌ می گیریم که سرمایه و پتانسیل و امتیازهای معنوی ما در بخش‌هایی کمتر از استقلال و سپاهان بود. تمام سرمایه‌های ما تیم و هوادارانمان بود، ‌اما از تیمی مثل استقلال یا حتی سپاهان حمایت‌های معنوی زیادی در طول فصل شد که اصلا با ما قابل مقایسه نیست.


مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی درباره این که چه زمانی رسما وارد بازار نقل و انتقالات می‌شود؟ گفت: اولویت ما حفظ بازیکنان فعلی است. خوشبختانه بیشتر بازیکنانمان علاقه دارند که در تیم بمانند. در کنار آنها بازیکنانی هم که می‌توانند در آسیا و جام حذفی به ما کمک کنند جذب می‌کنیم که دیگر متهم نشویم که نیمکتمان ضعیف است.


جعفری درباره احتمال جذب بازیکنان خارجی جدید در تراکتورسازی گفت: اولویت ما جذب بازیکنان ایرانی است چون نمی‌خواهیم با شرایطی که دلار پیدا کرده خودمان را در تنگنا قرار دهیم، اما اگر در پستی نتوانیم بازیکن مورد نظر را پیدا کنیم به جذب بازیکن خارجی هم توجه می‌کنیم. با این حال تلاش می‌کنیم که قراردادش را ریالی ببندیم.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا خروج بازیکنی از تراکتورسازی قطعی شده است یا خیر؟ گفت: هنوز کار جدی درباره نقل و انتقالات انجام نداده ایم و نمی‌توانم اظهار نظر کاملی داشته باشم، اما فکر می‌کنم یک یا دو بازیکن قطعا از ما جدا می‌شوند.


جعفری همچنین درباره ضعف تراکتورسازی در اواخر فصل و میزان تاثیر تجربه بازیکنان تیمش در این ناکامی گفت: قطعا کم تجربه بودیم. اما اگر به مسابقات ما توجه کنید خواهید دید که ما بهترین بازی‌ها را انجام دادیم و تنها چیزی که کم داشتیم تفکر لازم برای گل نخوردن بود. شیوه بازی ما به گونه‌ای بود که به حریفان فضا می‌داد تا در ضد حملات ما را آزار دهند و متاسفانه مربی ما چاره‌ای برای این مشکل نمی‌اندیشید.


جعفری در پایان درباره استعفایش از مدیریت باشگاه تراکتورسازی گفت: در تاریخ چهار اردیبهشت به هیات مدیره نامه‌ای دادم و از آنها خواستم که با استعفایم موافقت کنند، چون می‌خواهم در انتخابات شورای شهر شرکت کنم و اگر موفق به ورود به این شورا شوم می‌توانم برای شهرم و تراکتورسازی خدماتی داشته باشم. هنوز هم جوابی از هیات مدیره به من داده نشده است، ولی امیدوارم هر چه سریع‌تر تکلیف روشن‌ شود.



جعفري: از 4 مربي ليگ برتري برنامه گرفته‌ايم

No comments:

Post a Comment