Monday, May 6, 2013

نایب رییس کنفدراسیون آسیا: دیگر فوتبال علیه زنان نیست

به گزارش ایرنا، پیشنهاد حضور یک زن در کمیته اجرایی فیفا را اولین بار سپس بلاتر رییس این فدراسیون در سال ۲۰۱۱ مطرح کرد و این پیشنهاد یک سال بعد تصویب شد.


اما اولین انتخابات پس از تصویب این پیشنهاد قرار است در ماه جاری میلادی برگزار شود.


مویا داد استرالیایی که قبلا یک بازیکن فوتبال بود و هم اکنون به عنوان مفسر و همچنین یک حقوقدان فعالیت می کند، آمادگی خود را برای حضور در کمیته اجرایی فیفا اعلام کرده اما برای کسب این سمت باید با سه نامزد دیگر رقابت کند.


این افراد پائولا کرنز از نیوزیلند، سونیا بین آیمه از ترکیه و لیدیا سکرا رییس فدراسیون فوتبال بروندی هستند.


انتخابات قرار است روز ۳۱ مه (۱۰ خرداد) در کنگره فیفا در مائوریتیوس برگزار شود.


داد در این باره گفت: این حرکت از نظر من گام بسیار مهمی خواهد بود و امیدوارم هر کسی که کرسی عضویت در کمیته اجرایی را به دست می آورد، بتواند انتظارات را بر آورده کند.


فیفا در گذشته همواره با اتهام تبعیض جنسیتی روبرو بوده است به طوریکه در سال ۲۰۰۴ بلاتر با اظهار نظری که در مورد لباس فوتبالیست های زن داشت، خشم بسیاری را بر انگیخت.


چندی پیش الکساندرا ریج کارشناس مبارزه با فساد و از اعضای کمیته اصلاحات فیفا، این فدراسیون را متهم به تبعیض جنسیتی آشکار کرد و مدعی شد یکی از مقامات به او گفته است، تصدی پست های مهم در فیفا از سوی زنان قابل قبول نیست. وی یک ماه بعد از آن استعفا داد.


داد اظهار داشت: فوتبال از زمانی که زنان شروع به بازی کردند و فرصت مربیگری، داوری و فعالیت های خارج از زمین برای آنها به وجود آمد، دیگر علیه زنان نیست.


وی پنجشنبه گذشته در حضور بلاتر به عنوان نایب رییس زن کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شد.



نایب رییس کنفدراسیون آسیا: دیگر فوتبال علیه زنان نیست

No comments:

Post a Comment