Tuesday, May 7, 2013

بیرهوف:بوندس لیگا، لیگ شماره یک است؛این شروع تغییر دوره است

اولیور بیرهوف ستاره سابق تیم ملی آلمان براین باور است که بعد از تلاش های فراوان دو تیم بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا و موفقیت های این دو تیم، حالا بوندس لیگا بهترین لیگ اروپاست.


فینال رقابت های این فصل لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه ومبلی میان دو تیم بوروسیا دورتموند و بایرن مونیخ برگزار می شود و دو تیم آلمانی با از پیش رو برداشتن دو غول بزرگ اسپانیا به این دیدار راه یافته اند و حالا اولیور بیرهوف مدیر تیم ملی آلمان معتقد است که تغییر قدرت دراروپا صورت گرفته است.


بیرهوف در صحبت هایی به کیکر گفت:« قطعا بایرن مونیخ و دورتموند، مشخصه های بارزی دارند. اگر کسی تمام لیگ ها را با هم مقایسه کند، باید گفت که بوندس لیگا از نظر کیفیت فوتبالی اش در جایگاه شماره یک قرار دارد. سرمایه گذاری هایی که در طول ده سال اخیر از سوی فدراسیون فوتبال آلمان در فراساختارها و در تعلیم مربیان و بازیکنان انجام گرفته ،حالا ثمره داده است. جدای از شادی و شعفی که دارم، محتاطانه به ماجرا نگاه می کنم. شاید این شروع تغییر دوره باشد.»


بیرهوف ادامه داد:«این واقعیت که بایرن مونیخ در ۴ سال اخیر به سه فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافته،تصادفی نبوده است. فوتبال در آلمان به صورت با ثباتی به رشد و پیشرفتش ادامه داده و در سطح ملی هم باید در ماه ها و سالهای پیش رو این را اثبات کنیم. من واقعا خوشبین هستم.»


بیرهوف درادامه درمورد سبک فوتبالی بایرن مونیخ و دورتموند گفت:« من همیشه بامسئولان فدراسیون فوتبال آلمان دراین باره صحبت کرده ام . دو تیم بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند سبک فوتبالی ما را به نمایش گذاشته اند.ویژگی های آلمانی از جمله، انضباط و انسجام،روحیه ورزشکاری و قدرت ، با تکنیک ها ومهارت های بالای بازیکنان ما در هم آمیخته است. این نتیجه کیفیت بالای فوتبالی ما ، چه درمیان بازیکنان،چه درمیان سرمربیان و چه مقامات باشگاه است.»


منبع



بیرهوف:بوندس لیگا، لیگ شماره یک است؛این شروع تغییر دوره است

No comments:

Post a Comment