Tuesday, June 25, 2013

قلعه‌نویی: حل مشکل جباری نیاز به زمان دارد

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: برای برطرف شدن مشکل مجتبی جباری نیاز به گذشت زمان داریم.


به گزارش فارس، امیر قلعه‌نویی در ادامه تمرین امروز استقلال گفت: اهداف ما در باشگاه استقلال برای لیگ جدید این است که شاکله اصلی تیم را حفظ کنیم و نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم. در مورد اول خوب کار کردیم و چهار بازیکن جدید گرفتیم که دو فرد دیگر نیز جذب خواهند شد. دغدغه اصلی ما اکنون حفظ بازیکنان خوب گذشته است. حنیف عمران‌زاده امروز تمدید کرد و اگر بتوانیم ۸۰ درصد نفرات سال قبل را حفظ کنیم کارمان درست می‌شود استقلال شرایط خوبی دارد و شکل واقعی خودش را گرفته است.


وی در مورد مسئله مجتبی جباری خاطرنشان کرد: مجتبی جباری بازیکن بزرگ و کاپیتان دوم استقلال است که زحمات زیادی برای تیم کشیده است، همانطور که اعتقاد دارم جباری در مسائل فنی رشد بیشتری پیدا کرده است، در رفتار و گفتمان که بچه بسیار خوبی است و باید برخی صحبت‌ها را بیان نکند. طبیعی است که مشکلاتی داریم و سال گذشته با وجود آنها توانستیم قهرمان شویم و همانطور که قول داده بودیم در بین ۸ تیم برتر آسیا قرار بگیریم و به صعود تیم ملی به جام جهانی کمک کنیم. با این شرایط بسیاری از این مشکلات برطرف شده است.


وی افزود: فکر نمی‌کنم در این چند سالی که جباری در استقلال حضور داشته است، هیچ‌وقت اینقدر خوب پول گرفته باشد. او در نیم‌فصل دوم توانست در بازی‌ها به میدان برود و پول خود را تمام و کمال گرفت. اسناد این موضوع موجود است، پس از پایان بازی‌ها نامه‌ای نوشتم و به خاطر زحمات زیاد جباری چون قراردادش کمتر از سایرین بود، خواستم اگر می‌شود این قرارداد را افزایش دهند. حالا این کار انجام شده یا نه بستگی به نظر هیئت ‌مدیره و مدیرعامل دارد.


سرمربی استقلال تأکید کرد: اعتقاد دارم جباری به صعود تیم ملی نیز کمک کرد. وقتی او این همه فاکتورهای مثبت دارد باید بداند بیان کردن این صحبت‌ها به تیم، خودش و مردم کمکی نمی‌کند. شش ماه انرژی گذاشت و به خوبی تمرین کرد و توانست به استقلال و تیم ملی کمک کند. اعتقاد دارم جباری یکی از سرمایه‌های استقلال است و باید بگذاریم مدتی زمان بگذرد تا دو طرف را مجاب کنیم که او استقلالی بماند. بازیکنی مثل جباری در پست خودش حتی در آسیا یکی از بهترین‌هاست اما در اینجا مهم مردم و استقلال است و طوری باید برخورد کنیم که شأن تیم پایین نیاید. برخی مسائل را باید در داخل خانه برطرف کرد و این مسئله نیاز به گذشت زمان دارد.


وی در پاسخ به این سؤال که آیا نگاهش به حل این مسئله مثبت است، عنوان کرد: استقلال خانواده بزرگی است و مجتبی جباری یکی از اعضای آن است. می‌دانم هرکس نداند من اطلاع دارم، جباری سال گذشته پیشنهاد خوبی داشت و در فرودگاه قصد رفتن به آن تیم را داشت که با تماس من از فرودگاه برای بستن قرارداد بازگشت. شاید در طول فعالیتم تنها با دو بازیکن برای حضور در تیم مذاکره کرده باشم که مجتبی جباری یکی از آنها بود. او با تلفن من از فرودگاه بازگشت اما باید در این مسئله سعه صدر داشته باشد.


قلعه‌نویی در مورد اردوی اوکراین عنوان کرد: در سفری که در اوکراین بودم تعدادی از دوستان من به نام گلستانی و حدادیان آنجا حضور دارند، با آنها با تدیف قهرمان اوکراین که اکنون نماینده مجلس است برای برگزاری اردو صحبت کردیم. او با مسئولان دیناموکیف تماس گرفت و از آنها برای مذاکره وقت خواست. عصر همان روز به آنجا رفتیم و صبحت کردیم. بالاخره استقلال تیم بزرگی است و از افتخارات این تیم گفتیم. همانجا مسئول این تیم به معاونش دستور داد که برنامه‌ریزی کند تا استقلال با حضور در آنجا یک بازی دوستانه انجام دهد. حتی بخشی از هزینه را بر عهده گرفتند. قرار شده تا در تاریخ ۱۴ تا ۲۱ تیر این اتفاق رخ دهد.


وی تأکید کرد: قسمت فوتبالی این مسئله حل شده و بقیه کارها مثل ارتباطات شورای برون‌مرزی باقی مانده است. پاسپورت‌های بازیکنان را گرفتیم تا برای ویزا اقدام کنیم با توجه به اینکه در آسیا نیز در مراحل بالا باید بازی کنیم، بازی با تیم دیناموکیف که از تیم‌های صاحب‌‌نام اروپایی است می‌تواند به ما کمک کند، اگر برویم اتفاق خوبی می‌افتد.


قلعه‌نویی در مورد اینکه چقدر احتمال دارد این سفر انجام شود، خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم نگاه فوتبالی این مسئله حل شده و بخش نامه‌نگاری‌ها مانده است که باید حل شود. حتی از کوروش گلستانی درخواست کردیم یک بازی دیگر برای ما تدارک ببیند تا در آن یک هفته حضورمان انجام دهیم. این کار نیز صورت گرفته و تنها بخش دیگر و مسائل غیر فوتبالی آن باقیمانده است. همانطور که می‌دانید این بخش در کشور ما بسیار مهم است.



قلعه‌نویی: حل مشکل جباری نیاز به زمان دارد

No comments:

Post a Comment